Založ si blog

Aj vy patríte k zmrzlinkám?

Blue eyed woman hiding her face with a scarfAj vy patríte k zmrzlinkám, ktoré majú večne studené ruky či nohy a hrubé ponožky potrebujú niekedy aj lete, inak majú nohy ako kus ľadu? V nevykúrenej miestnosti sedia v hrubom svetri, hoci váš manžel/partner má tenké tričko a je mu príjemne?

Tak to sme na tom rovnako. My ženy trpíme týmto syndrómom dosť často, spôsobujú to tenké cievy v rukách a nohách, ktoré sa nedostatočne prekrvujú. Muži majú cievy hrubšie a týmto syndrómom trpia len zriedkavo.

Moje spolužitie s Lenkou – nezmrzlinkou

Ale aj niektoré ženy majú veľmi dobré prekrvenie. Pamätám si, keď som ešte pred rokmi pracovala vo Švajčiarsku v jednom hoteli. Bolo nás tam osem Slovákov a jednu Slovenku som dostala na izbu ako spolubývajúcu. Veľmi milá a príjemná žienka. Chodili sme spolu v čase voľna na túry do okolitých hôr. Boli sme tam na zimnú sezónu, vonku kopa snehu a teploty tesne pod nulou. Romantická krásna biela krajina. Veľmi sa mi tam páčilo. Čo bolo horšie, v izbe nám nefungovalo kúrenie. Majiteľ hotela nemal v úmysle s tým niečo robiť, hoci sme sa niekoľko krát sťažovali, teda hlavne ja. Mojej spolubývajúcej Lenke to zas nejak moc nevadilo. Vždy som s údivom pozerala, ako sa ukladá do postele v tenučkom tielku na ramienka a nevedela pochopiť, ako jej nemôže byť zima. Ja som mrzla. Stredne hrubý paplón ma nedokázal zahriať, ani hrubé pyžamo, ktoré som mala na sebe. Ležala som v posteli a mrzla. Tak som si obliekla veľmi hrubú páperovú bundu, ktorá je určená do tých najväčších mrazov a spala som každú noc v nej. Konečne som sa cítila ako-tak príjemne.

Po neúspešných sťažnostiach majiteľovi hotela, nech nám opraví to pokazené kúrenie som sa rozhodla, že si nechám poslať zo Slovenska elektrický ohrievač. Tam sa kúpiť nedal tak ľahko, boli sme v malej dedinke kde skoro nič nebolo, len niekoľko hotelov a dva obchody s potravinami. Bolo to veľmi známe lyžiarske stredisko, ale odrezané od sveta. Neviedla tam cesta, dalo sa tam dostať len vlakom, ktoré sú vo Švajčiarsku veľmi drahé. Ako lepšie riešenie mi prišlo nechať si poslať ohrievač zo Slovenska. Mame vždy záležalo na mojom zdraví, tak mi ho zabalila a poslala. To bolo radosti, keď som otvárala balíček a v ňom môj ohrievač. Hneď na noc som ho zapla a vychutnávala si príjemné teplučko v miestnosti. To sa zase ale moc nepáčilo Lenke. Nechať bežať ohrievač večer na chvíľu, to ešte áno. Potom jej ale prišla miestnosť prekúrená a nemohla dobre spať. Môj ohrievač mi v noci vypínala a mne neostalo iné, len zase sa zababušiť do páperovej bundy, keď teplota klesla pod mnou únosnú hranicu.

Podobnú skúsenosť mám aj z neskoršieho obdobia, keď som bývala už na Slovensku a s priateľom v spoločnom byte. Tam už kúrenie fungovalo, a tak som si spálňu na večer pekne vykúrila, až tam bolo príjemne teplučko. Prišiel priateľ domov a nadával mi, že sa tam nedá spať. Mali sme kvôli tomu často nezhody, zase som sa musela uchýliť spať v páperovej bunde ale radosť som z toho nemala. Predsa len, spať v hrubej bunde nie je až také pohodlné. Iné riešenie pre mňa ale nebolo.

Spať v prekúrenej miestnosti ale nie je ani zdravé

Ak patríte k podobným zmrzlinkám ako ja, iste podobné situácie dobre poznáte. Vy chcete mať miestnosť vykúrenú, manžel/priateľ v nej nemôže zaspať. Vy zas nemôžete zaspať keď vás oziaba a trasiete sa od zimy. Pravdou ale je, že v prekúrenej miestnosti naozaj nie je veľmi zdravé spať. Áno, aj ja sa v noci často budím, keď je príliš teplo. Trpia tým hlavne sliznice, ktoré sa v prekúrenej miestnosti vysušujú a dýchacie cesty. No hej, zdravé to nie je. Ale (pre mňa) vždy lepšie, ako triasť sa od zimy a nemôcť zaspať vôbec.

Ideálna teplota v miestnosti na spánok je 16-17 stupňov celzia. Prekúrené miestnosti zvyšujú aj poplatky za kúrenie a keď nám príde účet, s radosťou naň nepozeráme.

thermo (1)Ako teda dosiahnuť spať pri nízkej teplote a netriasť sa od zimy?

Riešenie existuje. A ja som ho objavila len nedávno.

Staré národy v Ázii pred tisíckami rokov prišli na to, že bambus má rôzne využitie pre človeka. Jednou z možností, ako využiť bambus je urobiť z neho bambusové uhlie. Uhlík má jednu zaujímavú vlastnosť. Po nahriatí dokáže vyžarovať takú energiu, ktorá je totožná s energiou slnka. Slnko je zdrojom energie pre všetok život na Zemi. Vedcom sa vďaka najnovšej technológii podarilo tieto uhlíkové častice umiestniť do špeciálnej peny vyhrievacích podušiek thermo&life. Vďaka špeciálnej pene s prírodnými látkami sa dokáže teplo uvoľňované z ľudského organizmu uchovať a vracia ho späť. Okamžite pocítite príjemné teplo a môžete si vychutnávať zotavujúci spánok.

Vyhrievacia podložka thermo&life zabezpečí zdravý a pohodlný spánok vďaka vysokej účinnosti a úsporu financií za kúrenie počas celého roka.

Spávam na nej už aj ja. Konečne som našla riešenie, ako mať zdravý spánok, netriasť sa od zimy a zároveň sa niekoľko krát v noci nebudiť pre prekúrený vzduch. Je to vynikajúce a pritom veľmi lacné riešenie. Jedna vyhrievacia podložka stojí od 12 do 25 € (podľa veľkosti), záruku má dva roky a životnosť 10 rokov.

prudenie tepla

Koľko ušetríme za desať rokov na kúrení?

ja_zima

 

Katarína Rašmanová (36 rokov)

www.biolampa.info

Ako zdravo a natrvalo schudnúť 2 – Ako si zrýchliť metabolizmus

26.01.2015

Ľudia sa nerodia s rovnako rýchlym metabolizmom. Možno aj vy poznáte vo svojom okolí niekoho, kto môže jesť čo chce, kalorické jedlá, sladkosti vo veľkom množstve a nepriberie ani vo vyššom veku. Málokto má ale to šťastie, väčšina z nás vekom priberá, metabolizmus sa spomaľuje, kilá sa lepia. Obézni ľudia sa radi vyhovárajú na gény a spomalený metabolizmus, nie [...]

Ako zdravo a natrvalo schudnúť 1 – Príčiny nadváhy

23.01.2015

Kto chce schudnúť, nemal by sa o to pokúšať hladovaním či držaním najrôznejších diét. Je to doslova cesta do pekla a čím väčšie zamotávanie sa v bludnom kruhu rýchlej straty hmotnosti s následným ešte väčším pribratím na váhe. Áno, ide o starý známy jojo efekt, ktorému by sme sa mali určite vyhnúť, ak si nechceme úplne pokaziť metabolizmus. Keď si ho totiž [...]

Ako si zvýšiť imunitu – návrat k prírode 2

20.01.2015

Pokiaľ ste prežívali detstvo pred viac ako tridsiatimi rokmi, možno si pamätáte na kult vitamínu C. Samozrejme, už vtedy poznala veda aj ostatné vitamíny, k obyčajným ľuďom sa však informácie o ich význame príliš nedostávali. Zato „céčko“ bolo vnímané ako najdôležitejšia živina. Deti od rodičov i učiteľov počúvali historky o úbohých námorníkoch [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

Azerbajdžan / Vojak /

Arménsko súhlasilo s vrátením štyroch okupovaných dedín Azerbajdžanu

19.04.2024 20:07

Dohoda sa zrodila na stretnutí, ktoré viedli podpredsedovia vlád oboch krajín.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 237888x
Priemerná čítanosť článkov: 7930x

Autor blogu