Založ si blog

Ako si zvýšiť imunitu – návrat k prírode 1

V dnešnej dobe sa mnoho ľudí vracia k prírode a na liečbu rôznych chorôb aj na ich prevenciu využívajú liečivú silu prírody. V dobách, keď ešte nebola medicína a najrôznejšie lieky, ľudia poznali bylinky a často ich využívali na liečbu. Príchodom klasickej medicíny sa od prírody odklonili a dnes už mnohí berieme lieky na bolesť, proti horúčke, či antibiotiká ako lentilky. Pritom príroda stále ponúka veľa možností, ako si pomôcť pri rôznych ochoreniach prírodnou cestou. Na akútne vírusové choroby ako chrípka by klasické lieky vôbec neboli potrebné, pokiaľ nemajú závažný priebeh a neohrozujú život, imunitný systém človeka si s nimi dokáže poradiť aj sám. Pri metabolických ochoreniach, ako napr. cukrovka môže prírodná liečba bylinkami pomôcť upraviť stav tak, že po čase takejto liečby bude možné znížiť pôvodnú dávku inzulínu. Bylinky a rôzne doplnky výživy na prírodnej báze nedokážu vždy nahradiť klasickú medicínu, ale doplnková liečba nimi môže výrazne pomôcť zlepšiť stav.

Ako si zvýšiť imunitu

Ľudské telo je jedna úžasná perfektne fungujúca továreň (kým si ju nezničíme). Baktérie a vírusy sa do nášho tela dostávajú rôznymi cestami, väčšinou cez dýchací systém. Dobre fungujúci imunitný systém tieto patogény sám zneškodní bez toho, aby sme zaľahli do postele s vysokou horúčkou. Ja osobne som ako dieťa bývala veľmi často chorá, stále nejaké chrípky, angíny, prechladnutia. Dnes mám imunitu tak dobrú, že už asi 10 rokov neviem čo je to chrípka a asi 7 rokov som nebola ani prechladnutá. Je jedno, či je leto, či zima, či je okolo mňa chrípková epidémia a či žijem v spoločnej domácnosti s chorým človekom a som denne vystavená množstvu vírusov či baktérií. Môj imunitný systém ich bez problémov zneškodní. Ako som sa k tomu dopracovala? Keď som mala 20 rokov, bola som už otrávená z toho, že som každú chvíľu chorá a antibiotiká, ktoré mi stále predpisovali lekári beriem ako lentilky. Dokonca aj na nádchu mi prepísali antiobiotiká. Keď som ich brala, zamýšľala som nad tým, prečo som stále chorá a prečo vlastne beriem antibiotiká na každú blbosť, keď mi evidentne vôbec nepomáhajú. A vtedy som sa rozhodla, už žiadne antibiotiká, budem ich brať len vtedy, keď bude naozaj veľmi zle, inak nie. Začala som sa zaujímať o prírodnú liečbu, bylinky, začala piť veľa bylinných čajov, brať výživové doplnky s rôznymi výťažkami rastlín, začala jesť viac čerstvého ovocia a zeleniny. Výsledky samozrejme neprišli zo dňa na deň, trvalo to mesiace až roky, ale môj imunitný systém sa postupne stále zlepšoval. Moje chrípky začali mať krátke trvanie, kým predtým som ležala v horúčkach týždeň, teraz som mala chrípku dva dni, pričom horúčku len prvý deň a druhý už len mierne zvýšenú teplotu. A tiež tie chrípky boli stále zriedkavejšie. Po pár rokoch som sa dostala do štádia, keď som chrípky nemala už vôbec, zato stále som mala občas prechladnutia. Postupne začali byť aj tie stále zriedkavejšie až vymizli úplne. Je pravda, že u mňa určite pomohla aj moja vášeň pre turistiku, chodím do hôr v takmer každom počasí, či je pekne, či zima, či prší, niekedy vymrznem až na kosť, prídem domov a idem sa „rozmrazovať“ do horúcej vane, ale nikdy neochoriem.

Aby ste ma nechápali zle, ja v zásade nie som proti klasickej medicíne a liekom, ani proti antibiotikám. Objavenie antibiotík viedlo k tomu, že vieme vyliečiť aj ťažké infekcie, ktoré predtým končili smrťou. Problém je ten, že v našej dobe berieme antibiotiká príliš často, aj na ľahké infekcie, prispievajú k tomu hlavne naši lekári, ktorí nám ich s radosťou predpisujú ako na bežiacom páse. A práve to oslabuje náš imunitný systém, naše telo stráca schopnosť bojovať prirodzene. Keď sa snaží bojovať, znemožníme mu to zrazením teploty liekom. Horúčku vyvoláva naše telo úmyselne, vo vyššej teplote môžu naše biele krvinky účinnejšie pohlcovať baktérie a vírusy. My sa síce cítime veľmi zle a áno, keď si zoberieme liek na zníženie teploty, horúčka ustúpi a nám sa uľaví. Ale bránime tým imunitnému systému účinne bojovať proti infekcii, preto je lepšie si to proste odtrpieť. Horúčku treba znižovať len vtedy, ak je nebezpečne vysoká, nad 39,5ºC. Najskôr to skúsime prirodzenou cestou, napr. studenou sprchou a až keď to nepomôže, vezmeme si liek.

Naozaj veľmi zlým riešením je znižovať si teplotu liekmi a chodiť pritom do roboty, proste chorobu prechodiť. Naše telo nás nie nadarmo robí malátnymi, aby mohlo s infekciou bojovať, potrebuje všetku energiu na boj s ňou. Ak chodíme von, pracujeme, vynakladáme na to veľa energie, ktorá nemôže byť použitá na účinný boj nášho imunitného systému. Ak to takto budeme robiť pravidelne, náš organizmus sa zrúti a môže to spôsobiť zlyhanie niektorých orgánov, napr. obličiek, ľudia ostanú odkázaní na dialýzu. Preto si treba utriediť svoje priority, či mi to za to naozaj stojí a či som v práci naozaj tak nenahraditeľný/á.

Pokračovanie zajtra

Ako zdravo a natrvalo schudnúť 2 – Ako si zrýchliť metabolizmus

26.01.2015

Ľudia sa nerodia s rovnako rýchlym metabolizmom. Možno aj vy poznáte vo svojom okolí niekoho, kto môže jesť čo chce, kalorické jedlá, sladkosti vo veľkom množstve a nepriberie ani vo vyššom veku. Málokto má ale to šťastie, väčšina z nás vekom priberá, metabolizmus sa spomaľuje, kilá sa lepia. Obézni ľudia sa radi vyhovárajú na gény a spomalený metabolizmus, nie [...]

Ako zdravo a natrvalo schudnúť 1 – Príčiny nadváhy

23.01.2015

Kto chce schudnúť, nemal by sa o to pokúšať hladovaním či držaním najrôznejších diét. Je to doslova cesta do pekla a čím väčšie zamotávanie sa v bludnom kruhu rýchlej straty hmotnosti s následným ešte väčším pribratím na váhe. Áno, ide o starý známy jojo efekt, ktorému by sme sa mali určite vyhnúť, ak si nechceme úplne pokaziť metabolizmus. Keď si ho totiž [...]

Ako si zvýšiť imunitu – návrat k prírode 2

20.01.2015

Pokiaľ ste prežívali detstvo pred viac ako tridsiatimi rokmi, možno si pamätáte na kult vitamínu C. Samozrejme, už vtedy poznala veda aj ostatné vitamíny, k obyčajným ľuďom sa však informácie o ich význame príliš nedostávali. Zato „céčko“ bolo vnímané ako najdôležitejšia živina. Deti od rodičov i učiteľov počúvali historky o úbohých námorníkoch [...]

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 30
Celková čítanosť: 236759x
Priemerná čítanosť článkov: 7892x

Autor blogu